Ta med dig träningen på semestern!

Nu är sommaren här. För många kan det vara svårt att fortsätta träna under semestern då man gärna vill njuta lite extra av vila och god mat.  Planera då in lite extra träning innan och försök hitta luckor under semestern så gott det går, tänk på att det är en investering i dig själv. Att ta med sig träningen på semestern ska inte vara krångligt, då blir den oftast inte av som de flesta av oss vet. Tillsammans med Abilica ger vi dig här tips på träning och redskap du kan ta med dig på semester för att få en mångsidig, bra och varierande träning.

Abilica FitnessBand/Abilica RubberBands Set. Med gummiband kan du göra de flesta övningar och dom är lätta att ta med sig om du vill träna ute. Träningsbanden är tillverkade i naturgummi och finns i olika styrkenivåer. Är du nybörjare rekommenderar vi en lätt styrka, är du tränad rekommenderar vi medium styrka och vältränad rekommenderas hård styrka. Med de olika träningsbanden kan du träna både under- och överkropp. Här kan du se mer vilka övningar du kan göra.

Abilica JumpUp är ett hållbart hopprep med plastbelagd vajer och handtag med skumgummi och kullager. Att hoppa hopprep är inte bara roligt och ger nostalgi från barndomen. Hopprepsträning gör också att du tränar alla muskler i kroppen! Du använder biceps och triceps för att hålla repet i rörelse, och den konstanta rörelsen tonar och stärker dessa muskler. Samtidigt använder du bukmusklerna för att hoppa. Här kan du se vilka övningar du kan göra.

Abilica FitnessBoll ger möjlighet till en lång rad övningar. Speciellt bra för ryggträning, stabiliseringsträning och balansträning. Träning med Pilatesboll använder oftast den egna kroppen som motstånd och då bollen räknas som ett instabilt underlag är det också utmanande för balans och stabilitet vilket gör det till ett bra komplement till träning med maskiner eller fria vikter. Kolla in Abilicas träningstips här

Abilica WeightVest gör att du får ut mer av din träning. Om du använder den när du springer eller kör styrka känner du att du får ut mer av träningen. Sen finns det många övningar man kan göra med egen kropp som inte kräver mycket utrymme eller tid. Här får du fler träningstips från Abilica

8 Tips inför semesterträningen

  1. Gå upp före alla andra på morgonen och rör på dig!
  2. Spring längs stranden!
  3. Spring på sightseeing istället för att ta en buss
  4. Cykla på sightseeing istället för att promenera
  5. Simma 5 längder i poolen en gång i timmen när man ligger vid poolen
  6. Välj sommaraktiviteter som håller hela familjen aktiv; t.ex promenader, båtliv, simning, cykling
  7. Packa små lätta produkter som gummiband, loop, powerslides, yogamatta.