Så hittar du motivation i träningen

Att träna är riktigt kul - men ibland sinar motivationen. Suget efter att träna finns helt enkelt inte där. Därför har vi här samlat lite kloka ord från några av våra kunder som delat med sig av sina bästa tips för hur man hittar motivationen till att träna.

Thomas - Träna! För de flesta av oss som inte är på elitnivå räcker det att komma ut och träna några gånger i veckan för att vi ska bli bättre. Variation i träningen kan göra att träningen blir roligare och mindre enformig. Men det viktigaste är att komma igång med träningen och sedan att fortsätta träna så kommer utvecklingen och framstegen av sig själva.


Elias
- Det viktigaste är att hitta något som är kul. Sedan gäller det att komma på små utmaningar hela tiden. Springer man kan man lägga in en rush i en backe, spelar man innebandy kan det vara någon man ska tunnla under passet osv. Har man roligt är det större chans att man fortsätter med träningen och kan utvecklas inom den grenen.


Karin
- Träning ska vara kul, en del av livet. Mitt bästa tips är att hitta ett upplägg som gör att du längtar efter nästa träning, inte vill hitta en ursäkt för att få hoppa över.


Annika
- Mitt bästa träningstips är variation! För att bli starkare, smidigare och behålla träningsglädje är det viktigt att våga utmana sig själv med nya pass och göra det med ett leende!


Sisko
- Träna vad som helst bara du gör det! Fokusera på glädje och egen utveckling i din takt men våga utmana gränser. Själv har jag, en något mullig medelålder "tant" , tränat med en 10 år yngre kille. Det är verkligen en sporre att ha en positiv person som peppar och ger tips att jaga på. Även om jag inte kommer ikapp har jag faktiskt försökt och i en annan sport är det ombytta roller. Delad glädje är dubbel glädje :)


Johanna
- Den bästa träningen är den som blir av.


Vill du ha fler tips om löpning kan du läsa vår artikel om löparkläder eller våra tips för hur du klarar av att springa i sommarvärmen!