Team Sportia – bäst på kundbemötande

Daymaker låter varje år Mystery Shoppers testa kundbemötandet i butiker runt om i Sverige. Och vet ni vad? Team Sportia toppade listan över bra kundbemötande i sportbranschen!

Team Sportia nådde hela vägen upp till 87 procents kundnöjdhet i Daymakerindex 2016 och placerar sig där med på första plats i sportbranschen, och på en andra plats sett till alla butiker i hela Sverige.

Vänliga, kunniga och engagerade

Alla besökare som deltog i undersökningen upplevde att personalen på Team Sportia gav ett vänligt bemötande, hade god produktkunskap, och var engagerade och intresserade.

Bäst – men inte nöjda

Vi på Team Sportia är oerhört glada för denna utmärkelse eftersom kunskap, service och lokal förankring är extremt viktigt för oss. Att få ett så fint utlåtande från kunderna, som är det viktigaste vi har, känns extra roligt. Men bara för att vi är bäst på kundbemötande i år, betyder det inte att vi nöjer oss. Vi jobbar hela tiden med att fortsätta utvecklas och kommer under vården 2016 att genomföra ytterligare ett utbildningsprogram.

Daymakerindex

Daymakerindex Butik är en undersökning visar hur kundmötet fungerar hos butikskedjor inom den svenska detaljhandeln. Undersökningen görs genom Mystery Shoppers som utifrån fördefinierade frågor och svarsalternativ har återgivit sin upplevelse av bemötandet i butik. Undersökningen har bestått av 500 observationer, fördelat på 100 kedjor i 19 olika branscher och varje kedja har fått fem observationer utförda under en månads tid.